اهداي بيش از ۱۲ هزار جهيزيه به جوانان توسط خيرين ازدواج

اعظم كريمي در گفتگو با خبرنگار مهر، با توضيح در خصوص اقدامات انجام شده توسط معاونت جوانان و دفتر توسعه اجتماعي جوانان در سال ۹۹، براي افزايش و تسهيل ازدواج گفت: وزارت ورزش و جوانان با استناد به سياست‌هاي كلي خانواده، سياست‌هاي كلي جمعيت و (بند ج) ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه، به عنوان متولي اصلي در آموزش‌هاي قبل از ازدواج و همكار در آموزش‌هاي حين و بعد از ازدواج تعيين شده است. به همين منظور نيز در راستاي حمايت از ازدواج جوانان اقدامات آموزشي، مشاورهاي و فرهنگي را با رويكرد ارتقا آگاهي‌هاي جامعه جوان، توانمندسازي جوانان، تقويت نهاد خانواده و فرزندآوري و افزايش جمعيت انجام داده است.

وي ابراز داشت: در همين راستا نيز در طول اين مدت براي ۱۰۰ مركز مشاوره ازدواج و تحكيم خانواده مجوز صادر شده است.

كريمي افزود: به علاوه در پويش ازدواج جوانان با همراهي خيران در دوران كرونا، بيش از ۱۲ هزار جهيزيه اهدايي براي جوانان تهيه شده است.

وي با اشاره بر ارائه خدمات مشاوره‌اي رايگان به جوانان و زوجين جوان و خانواده گفت: در سال ۹۹ به بيش از ۱۱ هزار نفر به صورت حضوري توسط مراكز تخصصي مشاوره خدمات ارائه شده است.

مدير كل دفتر توسعه اجتماعي جوانان يادآور شد: به علاوه به بيش از ۳۱۵ هزار نفر متقاضي نيز خدمات مشاوره رايگان در ايام كرونا ارائه شده است.

كريمي با اشاره بر برگزاري دوره‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي قبل، حين و بعد از ازدواج به صورت رايگان عنوان كرد: در طول سال گذشته بيش از ۶۰۰۰ كارگاه آموزشي در سطح استان‌ها و شهرستان‌هاي كشور به ويژه در مناطق محروم و آسيب پذير برگزار شده است.

مديركل توسعه اجتماعي جوانان درباره توسعه فعاليت خيرين ازدواج تصريح كرد: در اين راستا نيز براي ثبت و فعال سازي مجامع خيرين ازدواج اقدام شده و دبيرخانه مجمع ملي خيرين ازدواج راه اندازي و ثبت مجمع ملي، استاني و شهرستاني نيز انجام شده است.

وي عنوان كرد: يكي ديگر از اقدامات انجام شده در راستاي كمك به ازدواج موفق جوانان، توزيع بسته‌هاي آموزشي پيش از ازدواج توسط سمن‌ها در مناطق حاشيه نشين و محروم كشور بوده است.

مديركل توسعه اجتماعي جوانان درباره اقدامات انجام شده در راستاي آسيب شناسي در ازدواج گفت: تحليل و بررسي به روز آمار ازدواج و طلاق به تفكيك استان‌ها و ارسال براي مديران كل ورزش و جوانان استان‌ها به منظور سياستگذاري و برنامه ريزي در موضوعات مرتبط با جوانان در استان‌ها نيز از ديگر اقدامات انجام شده توسط اين معاونت است.

كريمي تاكيد كرد: همچنين با وزارت اقتصاد و دارايي در خصوص قانون تسهيل ازدواج جوانان و تدوين اساسنامه صندوق اندوخته ازدواج جوانان همكاري و مشاركت انجام شده تا شاهد افزايش آمار ازدواج‌ها در كشور باشيم.

مقالات بيشتر:سالن عقد شيك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.