آمريكا: از حمله ايران به عربستان جلوگيري كرديم

برترين ها:مك گورك، هماهنگ كننده شوراي امنيت آمريكا در امور خاورميانه و شمال آفريقا مدعي شد كه ايران قصد حمله به عربستان را داشت كه به احتمال زياد به دليل همكاري امنيتي ميان رياض و واشنگتن انجام نشد.

ايسنا نوشت: مك گورك، هماهنگ كننده شوراي امنيت آمريكا در امور خاورميانه و شمال آفريقا مدعي شد كه ايران قصد حمله به عربستان را داشت كه به احتمال زياد به دليل همكاري امنيتي ميان رياض و واشنگتن انجام نشد.

مك گورك، هماهنگ كننده شوراي امنيت آمريكا در امور خاورميانه و شمال آفريقا در اظهاراتي در نشست امنيتي منامه گفت كه كشورش براي مقابله با تهديدات قريب الوقوع در منطقه راهبردي و غني از منابع انرژي تمركز كرده است.

مقالات بيشتر:دفتر عقد شيك

وي مدعي شد كه نيروهاي آمريكايي يك تهديد قريب الوقوع از سوي ايران را رصد، با آن مقابله و از انجام آن ممانعت كردند.

مك گورك در ادامه مدعي شد كه ايران براي حمله به عربستان آمده مي‌شد و به احتمال زياد اين امر به دليل همكاري امنيتي گسترده ميان عربستان و آمريكا رخ نداد.

اين مقام آمريكايي همچنين گفت كه كشورش به دنبال ايجاد زيرساخت دفاعي دريايي و هوايي پيشرفته در خاورميانه است.

پيش از اين مقامات آمريكايي و عربستاني در گفت‌وگو با روزنامه وال استريت ژورنال ايالات متحده مدعي شدند كه رياض و واشنگتن به دليل دريافت اطلاعاتي مبني بر اينكه ايران ممكن است در آينده نزديك براي حمله به عربستان سعودي و عراق آماده شود، در وضعيت هشدار قرار گرفتند.

وال استريت ژورنال ادعا كرده بود كه ايران ممكن است به زودي به اهدافي در عربستان سعودي و شهر اربيل عراق حمله كند تا توجه افكار عمومي را از اعتراضات داخلي منحرف كند.

در اين گزارش، با اشاره به اينكه عربستان اين اطلاعات را با مقامات آمريكايي در ميان گذاشته است، ادعا شده است كه ارتش دو كشور و برخي ديگر از كشورها به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

يكي از مقامات شوراي امنيت ملي كاخ سفيد در اين خصوص به خبرنگار خبرگزاري آناتولي گفت: ما نگران تهديد ايران هستيم و از طريق كانال‌هاي نظامي و اطلاعاتي با عربستان سعودي در تماس دائم هستيم. در انجام هيچ گونه اقدامي براي دفاع از منافع خود و شركاي خود در منطقه ترديد نخواهيم كرد.

ناصر كنعاني، سخنگوي وزارت امور خارجه ايران، در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد گزارش منتشر شده در روزنامه وال استريت ژورنال مبني بر تهديداتي عليه يكي از كشورهاي منطقه و اتهامات بي پايه و اساس به جمهوري اسلامي ايران در اين خصوص اظهار كرد: اينگونه خبرسازي هاي مغرضانه از سوي برخي محافل غربي و صهيونيستي با هدف ايجاد فضاي منفي عليه جمهوري اسلامي ايران و تخريب روندهاي مثبت جاري با كشورهاي منطقه صورت مي گيرد.

سخنگوي وزارت امور خارجه تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران بر اساس احترام متقابل و در چارچوب اصول و قواعد بين المللي، به سياست حسن همجواري با همسايگان ادامه مي دهد و برقراري و ارتقاي ثبات و امنيت در منطقه را در برقراري تعامل سازنده با همسايگان مي داند و با جديت آن را ادامه خواهد داد.

مقالات ديگر:تعمير سه تار غرب تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.