كلاهبرداري اينترنتي با نقاب يك فرد مشهور مجازي!

فرارو:رئيس پليس فتا گفت:يكي از اشخاص مطرح مجازي در كشور به پليس فتا مراجعه و عنوان كرد يك صفحه جعلي با نام و تصاوير وي در شبكه‌هاي اجتماعي ساخته شده و اقدام به دريافت وجه و كلاهبرداري از شهروندان مي‌كند.

رئيس پليس فتا پايتخت از شناسايي و دستگيري فردي كه با جعل هويت يك شخص مشهور مجازي اقدام به راه‌اندازي يك صفحه اينستاگرامي كرده بود و از كاربران فضاي مجازي كلاهبرداري مي‌كرد خبر داد.

سرهنگ داود معظمي گودرزي، رئيس پليس فتا تهران بزرگ در گفتگو با مهر گفت: يكي از اشخاص مطرح مجازي در كشور به پليس فتا مراجعه و عنوان كرد يك صفحه جعلي با نام و تصاوير وي در شبكه‌هاي اجتماعي ساخته شده و اقدام به دريافت وجه و كلاهبرداري از شهروندان مي‌كند.

مقالات بيشتر:دفتر ازدواج شيك

اين مقام انتظامي بيان كرد: كارشناسان پليس فتا تهران بزرگ تحقيقات خود را آغاز كردند و در بررسي‌هاي انجام‌شده مشخص شد يك صفحه اينستاگرامي با بيش از ۶۰ هزار نفر دنبال كننده با سوءاستفاده از جايگاه اجتماعي شاكي با جعل هويت وي با استفاده از تصاوير آرشيوي و ترفند كمك به افراد بي ضاعت از كاربران كلاهبرداري مي‌كند.

وي افزود: كارآگاهان سايبري پليس فتا پايتخت با بهره گيري از روش‌هاي علمي مجرم را در فضاي مجازي شناسايي و با به دست آمدن اطلاعات هويتي وي پس از تشريفات قضائي متهم در يكي از مناطق جنوبي تهران بزرگ دستگير و به پليس فتا منتقل شد.

گودرزي بيان داشت: مجرم در تحقيقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلي با نام و مشخصات شاكي در شبكه اجتماعي اينستاگرام و دريافت وجه از بيش از ۱۹ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشيماني كرد، وي همچنين انگيزه خود را كسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضاي مجازي عنوان كرد.

رئيس پليس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصيه كرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبكه‌هاي اجتماعي و هويت‌هاي مجازي جعلي كه با جذابيت‌هاي ظاهري اغواكننده آراسته شده اقدام به فريب قربانيان خود كرده و از جملات زيبا و فريبنده براي رسيدن به نيت شوم خود استفاده مي‌كنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي مي‌توانند موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش كنند.

مقالات ديگر:وكيل خوب در غرب تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.