توضيحات جديد درباره افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي۱۴۰۱ + تسويه بدهي سنگين به بانك رفاه

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي از پرداخت بدهي سنگين اين سازمان به بانك رفاه كارگران خبر داد و گفت: صبح امروز مبلغ ۸۸ هزار ميليارد تومان بدهي اين سازمان به بانك رفاه كارگران پرداخت شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ ميرهاشم موسوي، مديرعامل سازمان تامين اجتماعي در نشست خبري كه بعد از ظهر امروز به مناسبت آغاز هفته تامين اجتماعي در ساختمان تامين اجتماعي برگزار شد، اظهار كرد: تامين اجتماعي هم‌اكنون بيش از 18 نوع خدمت را در بخش بيمه‌اي، درماني و اقتصادي - سرمايه‌اي ارائه مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه 45 ميليون نفر از جمعيت كشور تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار دارند، گفت: سازمان با 140 هزار پرسنل در سطح كشور فعاليت و خدمت‌رساني مي‌كند و در حال حاضر تامين اجتماعي به عنوان بزرگ‌ترين نهاد عمومي بيمه‌اي معرفي شده است.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي ادامه داد: از حدود 70 درصد از جامعه تحت پوشش بيمه‌اي كشور؛ تامين اجتماعي به تنهايي 53 درصد از جمعيت كشور را تحت پوشش خود قرار دارد و به عنوان يكي از بزرگ‌ترين دستگاه‌هاي خدمت‌‌رسان فعاليت مي‌كند.

موسوي همچنين با اشاره به اينكه در ايام كرونا نيز حدود 300 هزار نفر خدمات درماني مربوط به اين بيماري را دريافت كردند، گفت: در ايام كرونا نيز بيش از 8 هزار ميليارد تومان در اين بخش هزينه شده است.

مقالات بيشتر:محضر عقد ارزان در تهران

وي با اشاره به سياست‌هاي تامين اجتماعي ابلاغي توسط مقام معظم رهبري اظهار كرد: حضرت آقا راهبردهاي مقابله با چالش‌ها را در حوزه رفاهي و تامين اجتماعي ترسيم كرده‌اند و اين سياست‌ها چراغ راه ما در حوزه تامين اجتماعي خواهد بود و ان‌شاءالله بتوانيم از طريق راهبردها و چالش‌ها غلبه كنيم. امسال فرصت مناسبي براي غلبه بر تهديدهاي صندوق است و بايد به نحو مطلوب از آن استفاده كرد.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با اشاره به اينكه پيش از حضور تيم مديريت جديد سازمان تامين اجتماعي با چالش‌ها و مشكلاتي روبرو بود، گفت: وقتي سازمان را تحويل گرفتيم با وضعيت ناپايداري منابع روبرو بوديم و يكي از مشكلات ما در اين حوزه محسوب مي‌شد و دستورات لازم براي رفع اين موانع در تامين اجتماعي نيز صادر شد.

موسوي با اشاره به استقراض سازمان تامين اجتماعي از بانك رفاه جهت پرداخت حقوق و هزينه‌هاي درمان خاطرنشان كرد: به دليل ميزان بدهي انباشته شده سازمان تامين اجتماعي در قالب دريافت وام از بانك رفاه اين سازمان به عنوان ابربدهكار بانكي از سوي بانك مركزي طي يك الي دو گزارش معرفي شده بود.

وي گفت: خوشبختانه با تلاش‌هاي بسيار امروز توانستيم 88 هزار ميليارد تومان از ميزان بدهي سازمان تامين اجتماعي به دليل استقراض مديران سابق سازمان تامين اجتماعي به بانك رفاه را از طريق تهاتر از محل واگذاري سهام به بانك رفاه پرداخت كنيم و هم‌اينك تامين اجتماعي از ليست ابربدهكاران خارج و هم‌اكنون به عنوان ابر بدهكار از دولت و كارفرمايان معرفي مي‌شود.

 

 

 

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي ادامه داد: در طي 9 ماه و اندي از فعاليت مديريت جديد اقدامات موثري در بخش‌هاي مختلف ازجمله افزايش خدمات غيرحضوري از عدد 30 به 37، پوشش بيمه‌اي 30 هزار دانشجو و همچنين پوشش بيمه‌اي 180 هزار زن خانوار اشاره كرد.

موسوي ادامه داد: در سال گذشته نيز پروژه‌هاي درماني متعددي در استاهاي مختلف به بهره‌برداري رسيد و امسال نيز در اين ايام 19 پروژه درماني در مناطق كم‌برخوردار كمتر توسعه يافته و محروم به بهره‌برداري خواهد رسيد علاوه بر اينكه كلنگ‌زني طرح‌هاي توسعه‌اي در استان‌هاي مختلف به زمين خواهد خورد

وي با اشاره به قرار دادن 47 قلم داروي بيماران خاص به چتر حمايتي بيمه تصريح كرد: داروهاي اشاره شده داروهايي هستند كه پرهزينه بوده و مشكلات عديده‌اي را براي بيمه شدگان به وجود آورده است كه از اين پس اين داروها تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار خواهند داشت

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي همچنين به پوشش بيمه‌اي درمان زوجين نابارور اشاره كرد و گفت: هزينه درمان هر بيمار در اين بخش 200 ميليون تومان محاسبه شده كه از زمان اجراي اين طرح تا به امروز بالغ بر 300 ميليون تومان پرداخت شده است.

موسوي به افزايش و تعداد بازنشستگان وام‌گيرنده اشاره و تصريح كرد: در دوره قبل تعداد وام‌گيرندگان 290 نفر بود كه با تلاش‌هاي بسيار اين تعداد در اين دوره و امسال به 500 هزار نفر افزايش يافته است. همچنين ميزان پرداختي وام قرض‌الحسنه بازنشستگان 7 ميليون تومان در نظر گرفته شده بود كه در دوره جديد به 12 ميليون تومان افزايش يافته است.

وي با اشاره به آغاز سفرهاي زيارتي سياحتي بازنشستگان گفت: همزمان با آغاز دهه ولايت و امامت، تعدادي از بازنشستگان هفته گذشته به مشهد مقدس اعزام شدند.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي درباره ميزان پراخت حقوق بازنشستگان خاطرنشان كرد: تامين اجتماعي براساس قانون عمل كرده، مي‌كند و خواهد كرد و پس از تصويب حقوق بازنشستگان در هيئت مديره تامين اجتماعي اين مصوبه جهت تصويب نهايي به دولت ارسال شد و دولت نيز براساس آنچه كه اختيارات قانوني دارد، عمل كرده و به سازمان تامين اجتماعي ابلاغ كرد و ما نيز مطيع قانون بوده و عمل مي‌كنيم.

موسوي با اشاره به افزايش حقوق بازنشستگان حداقل‌بگير با افزايش 57 درصدي و ساير سطوح با افزايش 10 درصدي به علاوه 600 تومان گفت: سازمان تامين اجتماعي هرآنچه كه براساس قانون مصوب كند، انجام مي‌دهد و چنانچه در مصوبه اخير دولت اصلاحاتي انجام بدهد ما نيز به محض دريافت اين مصوبه، احكام بازنشستگان را اصلاح خواهيم كرد لذا از اين جهت بازنشستگان نگران نباشند.

وي درباره تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي از شركت سرمايه‌گذاري شستا وابسته به تامين اجتماعي گفت: ما از اين بخش استقبال مي‌كنيم و حتي فرش قرمز پهن خواهيم كرد و از تمام نهادهاي نظارتي مجلس و ... كه در راستاي شفافيت و مبارزه با كج‌كاري‌هاي سيستم ورود كنند، استقبال خواهيم كرد اما بايد به اين نكته اشاره كنيم كه تا به امروز براي تحقيق و تفحص مراجعه‌اي به ما نداشتند و ما نيز منتظر فراهم شدن زمينه اقدام و عمل هستيم و حتما نيز در كنار نهادهاي نظارتي و مجلس و ... خواهيم بود.

موسوي تصريح كرد: خوشبختانه دولت سيزدهم شركت‌هاي خوبي را براي پرداخت ديون خود به تامين اجتماعي واگذار كرده به طوري كه در گذشته علاوه بر اينكه قيمت برخي از شركت‌ها افزايش داشت، شركت‌هاي تعيين شده، زيان‌ده بودند اما در اين دوره اتفاقات خوبي براي واگذاري شركت‌ها انجام شده است.

 در جريان نشست خبري امروز، اپليكيشن تامين اجتماعي من (شعبه هميشه همراه) توسط ميرهاشم موسوي، مديرعامل سازمان تامين اجتماعي رونمايي شد و از اين پس بيمه‌شدگان مي‌توانند خدمات مختلف تامين اجتماعي را از طريق اين اپليكيشن دريافت كنند./ تسنيم

مقالات ديگر:بسته پذيرايي مراسم ختم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.