انتقاد شديد از رواج پديده ازدواج سفيد

برترين ها:اين روزنامه نوشت:

بدون استفاده از يك تربيت جنسي كارآمد و متناسب با شرع و عرف، زمان و مكان و ضرورت‌ها، به حقيقت نخواهيم رسيد.

تربيت جنسي، شامل عادات و روش‌هايي است كه منجر به حفظ حيا، وفاداري وخويشتن‌داري در فرد مي‌شود. هدف از آن در اسلام، شرح اعمال جنسي نيست بلكه هدف، آگاهي بخشيدن در جهت برخورد مناسب با آن است كه در آينده موجب محبت و انس به همسر شده و فرد ضمن حفظ عفت و كرامت انساني خود، از لذات معنوي و اخروي نيز بهره‌مند مي‌شود.

مقالات بيشتر:سالن عقد شيك

به عبارتي ديگر مقصود از تربيت جنسي، از ديدگاه اسلامي اين است كه فرد را به گونه‌اي تربيت كنيم كه وقتي به سن بلوغ رسيد، حلال و حرام را در مسائل جنسي تشخيص دهد؛ به وظايف زناشويي و همسري آگاه باشد؛ از بي‌بندوباري بپرهيزد و راه و رسم عفت اسلامي، خلق و خوي او باشد.

اما در پديده‌هايي همچون ازدواج سفيد و هم‌خانگي، اصلي‌ترين عامل پيدايش، عدم تربيت جنسي شخص مي‌باشد و ديگر عوامل، به نحوي در طول اين عامل قرار دارند نه در عرض آن. طبق نظر آن دسته از كارشناسان كه قائل ‌اند مشكلات اقتصادي كه مانع از نكاح جوانان شده يكي از عوامل پيدايش ازدواج سفيد مي‌باشد و اين فقر و فحشا است كه هم‌خانگي را به وجود آورده است، نبايد در افرادي كه از نظر مالي دچار مشكل نيستند و جزء قشر مرفه و سرمايه‌دار مي‌باشند پديده ازدواج سفيد رخ دهد، در حالي كه اين چنين نيست و بسيار مشهود است كه در برخي از افراد كه از موقعيت مالي خوبي برخوردار هستند، رفتارهاي ناهنجار جنسي و روابط نامشروع از قبيل ازدواج سفيد و هم‌خانگي سر مي‌زند.

ازدواج‌ سفيد يك پديده فرهنگي و اجتماعي است كه جايگزيني است براي خانواده، در تمدني كه خانواده در آن مرده است. ازدواج‌ سفيد يك‌ شكل و يك صورت از رابطه زناشويي است بي آنكه رسميتي داشته باشد. در اين حالت دو طرف نمي‌خواهند صرفا دوست باشند اما حاضر به پذيرفتن تعهدات مربوط به ازدواج‌ رسمي هم نيستند. اين پديده تالي فاسد خانواده‌هايي است كه سبك زندگي غربي سرانجام آنان را يا به طلاق و يا به خيانت كشانده است.

در اين حالت كه افراد مشكلات و زخم‌هاي روحي و رواني ناشي از معضلات خانوادگي را گريزناپذير مي‌بينند، به خانواده‌اي رو مي‌آورند كه سكه بدل خانواده واقعي است و تعهدي در ميان اعضاي آن نيست. اين در حالي است كه مهم‌ترين ارمغان نهاد خانواده از قضا همين تعهد و قيد و بند است و همين قيود است كه باعث نظم اجتماعي مي‌شود.

ازدواج سفيد در غرب اكنون مدل رايج خانواده‌ها است. در اين نوع ازدواج تنها به گناه رسميت داده مي‌شود. در هميشه تاريخ فرزندي كه از رابطه نامشروع زاييده شده باشد، حرامزاده نام داشته است. در ازدواج سفيد اما مي‌تواني فرزندت را حلال‌زاده بخواني در حالي كه نمي‌داني مادرش تا چند وقت ديگر در اين رابطه خواهد ماند. در اين رابطه اساسا مفهومي به نام فرزند شكل نمي‌گيرد و تربيت واژه‌اي بي‌محل خواهد بود.

مقالات ديگر:بسته پذيرايي مراسم ختم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.